کارنامه عاشورایی 1402 ماچیان

کارنامه عاشورایی 1402 ماچیان

مراسم عاشورای ماچیان بزرگترین اجتماع مردمی منطقه رودسر است.اغراق نیست اگر گفته شود جزو بزرگترین حرکت مردمی-مذهبی شرق گیلان محسوب میشود.

سنتی دیرینه که بصورت خودجوش و در عین حال سازمان یافته با نظمی کم نظیر هر ساله روز دهم محرم با آغاز روز شروع شده و تا پاسی از شب ادامه دارد.

امسال نیز این حرکت عظیم مردمی با شکوه بیشتری برگزار گردید.

یکی از مهمترین اقدامات و از اساسی ترین مورد در این تجمع مردمی بخش ارائه خدمات عمومی است که ماچیان توانسته است در سالهای اخیر کارنامه درخشانی را از خود بر جای بگذارد.لازم به ذکر است تامین هزینه های مالی این خدمات دهی از سوی افراد علاقمند و مشتاق به امور خیر از سراسر استان پشتیبانی میشود.

در مراسم عاشورای امسال ایستگاه صلواتی حرم با مسئولیت موکب سیدالشهدا و توسط عزاداران هیئت حضرت علی اکبر که از سال 1400 فعالیت رسمی خود را شروع کرده است به سرویس دهی محبان اهل بیت در آستان امام زادگان ماچیان پرداخت.

تهیه و توزیع آب سالم آشامیدنی و آب شربت، توزیع نان و خرما،تهیه و توزیع غذای گرم گوشه ای از فعالیت این موکب در عاشورای 1402 است.آمار تقریبی خدمات ارائه شده به شرح ذیل میباشد:

  • 13 هزار لیوان آب
  • 3500 لیوان چای
  • 1500بطری آب معدنی کوچک
  • 200بسته خرما
  • 500 پرس غذای گرم

تلاش همه عزیزانی که به انحا مختلف دراین راستا فعالیت داشتند قابل تقدیر و ستایش است.

البته لازم است نکاتی مورد نظر عوامل برنامه ریز و اجرایی این مراسم در ماچیان به عنوان میزبان مد نظر قرار بگیرد و آن هم توجه به موارد اورژانسی و پزشکی است.در این مورد میتوان از ظرفیتهای پزشکان خوب و متخصص ماچیانی استفاده کرد که امیداریم پاسخ مثبتی به این همراهی بدهند و در سالهای آینده در چند نقطه از اطراف محل برگزاری مراسم پایگاه هایی برای ارائه خدمات فوریتهای پزشکی برپا شود.

جا دارد از شهردار محترم رحیم آباد که با برقراری تمهیدات لازم و همچنین عوامل و نیروهای خدوم شهرداری که خالصانه در فراهم کردن بستر لازم برای برپایی این مراسم و همچنین پاکسازی محوطه و خیابان آستان امام زادگان تلاش کردند سپاسگزاری کنیم.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی