حوزه بسیج ماچیان هم جمع آوری میشود !

حوزه بسیج ماچیان هم جمع آوری میشود !

فارغ از گرایش های انقلابی می نویسم.

سالهاست دیگر فعالیتی در این حوزه(بسیج) ندارم اما شنیدن خبر برچیدن حوزه بسیج مقاومت ماچیان برای من تاثر آور هست.

به چه دلیل؟

در دوران نوجوانی بخش فعال حوزه هنری این حوزه و پایگاه ماچیان بودم باتفاق دوستان دیگر و به مقتضای آن دوران و حال و هوایش همیشه برایم حلاوت و شیرینی دارد و خواهد داشت.

اما دلیل تاثر آنچه عرض شد نیست.

در سالهای نخستین انقلاب و در تلاطم روزهای بحرانی،جوانانی چند با نیت حفظ امنیت و آرامش منطقه فعالیت این واحد و پایگاه ماچیان را شکل دادند و توانستند با مدیریت تحسین برانگیز ارتباط بسیار قوی و منسجم با روستاهای همجوار بزنند که نتیجه آن ارتقای جایگاه منطقه ای دهستان ماچیان بود.

برخی این افراد به شهادت رسیدند.تعدادی نیز فوت کرده اند و تنی چند نیز کنج عزلت(نه عافیت) را برگزیده اند و هنوز هم از وفادارترین ها هستند …

همه خطرات و مخاطرات را به جان خریدند.آنقدر این کارکرد و موثر بود که تلاش برای نفوذ در حوزه بسیج ماچیان در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت و البته با هوشیاری همان نیروهای داخلی خنثی شد.

هم سن و سالهای من به خوبی خروجی این فعالیتها را دیده اند.

اعزام های چندصدنفری در چند نوبت به مناطق جنگی،مشارکت در مراسم انقلابی و مذهبی،گشت های تامین شبانه برای حفظ امنیت منطقه و چشمگیرتر از همه اینها اقدامات فرهنگی ورزشی که تماما بصورت مستند موجود هست.

اگرچه هر فعالیت جمعی و سازمانی و تشکیلاتی قابل نقد و انتقاد هست چه بسا به برخی عملکردها نیز در همین حوزه انتقاد وارد باشد اما هیچکدام نفس ارزشی کارکرد این حوزه را تحت الشعاع آثار مثبتش قرار نمیدهد و کارنامه حوزه بسیج ماچیان قابل دفاع است.

نقش بسیج ماچیان در سالهای اخیر فراتر از مردمی تر به نسبت قبل بود…

اینکه امروز میشنویم تصمیم به تعطیلی حوزه ماچیان گرفته شده مارا فقط سرگرم خاطره بازی نمیکند بلکه تکه ای از وجود ماچیان و از پیکره حیاتش کنده اند.ما از ماهیت،چرایی و نیت این تصمیم توسط مسئولین امر اطلاعی نداریم.

آنها دلایل خودشان را دارند و ما هم برای بقای این حوزه دلایل خودمان را داریم.

البته با توجه به تغییرات تقسیم بندی کشوری که ماچیان را از موقعیت کنونی خودش(که بسیار هم مظلوم و محروم است و با تاسف تمام باید بگویم یک بخشش مربوط به رویه داخلی خود ماست !) به قهقرا میبرد.

شخصا مایل نیستم در این مورد بدبینی را به خودم القا کنم و بگویم تمام این تحرکات ناگهانی یک برنامه حساب شده و هدفمند برای خارج کردن ماچیان از همین جایگاه والای حداقلی است ولی چه کنم که این هجمه بدبینی مدام در ذهنم جولان میدهد …

خوبانِ ناظرِ امنیتی دو خط بالا که صرفا انعکاسی از یک احساس بود را نخوانند و پیام اصلی این نوشتار را فدای این احساس نکنند.

آقایان محترم

کارشناسان عزیز

تصمیم گیرندگان بزرگوار

ماچیان و مردمش را قربانی نکنید.

همین …

والسلام

مرتضی بامدادماچیانی


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی