کسی هست صدای ما را بشنود؟

کسی هست صدای ما را بشنود؟

توجه:
متن زیر صرفاً یک اطلاع رسانی و مطالبه گری مردمی است.هرگونه برداشت نامتعارف خارج از دو عنوان مذکور از طرف نویسنده و مدیریت سایت مردود و محکوم است.

اخیرا زمزمه هایی شنیده میشود که گویا قرار است  رحیم آباد به شهرستان تبدیل شود و بخش جدیدی با مرکزیت طول لات تشکیل گردد و روستای ماچیان(که در حال حاضر بعنوان مرکز دهستان ماچیان محسوب میشود) با تعدادی دیگر از روستاهای اقماری زیر مجموعه بخش طول لات قرار بگیرند.


در این میان به نقش دکتر عباسی استاندار محترم گیلان و همچنین حجت الاسلام صفری نماینده محترم شهرستانهای رودسر و املش در تقسیم بندی جدید وزارت کشور اشاره شده است که سایت ماچیان نمیتواند آنرا تایید و حتی رد کند لذا این بخش از مطلب ابدا مورد توجه نیست و به آن هم نمی پردازیم.
اما بعد:
شهرستان شدن رحیم آباد را به فال نیک میگیریم.ظرفیتهای این بخش و مناطق تابعه ایجاب میکند که رحیم آباد بتواند در مقام یک شهرستان خودنمایی کند.بخش شدن طول لات هم مبارک باشد.
اما این قضیه الحاق ماچیان با آن وزن و مرتبه والا و قدمت و دارا بودن سرمایه طبیعی و ملی و فکری بقول معروف توی کَتِ ما نمیرود !
ما در این نوشتار در جستجوی آن نیستیم که از طراحان این تقسیم بندی بپرسیم چرا چنین تصمیمی گرفته اند و آنها هم استدلال کنند و ما هم قانع شویم.ما به اصل این الحاق (به طول لات) مخالفیم.ما دلایل محکم خودمان را داریم و آنها را در بخش مستقلی بصورت متقن و مفصل اعلام خواهیم کرد.
آیا کسی هست صدای ما را بشنود؟
ما با این الحاق مخالفیم درعین اینکه ارتباط دوستانه و عمیقی بین ماچیانی ها با مردمان رحیم آباد و طول لات برقرار است اما معتقدیم در این طرحی که فعلا بصورت یک زمزمه غیر رسمی در منطقه شایع شده است حق ماچیان ادا نشده و نمیشود و موجب پس رفت ماچیان خواهد شد.
در این میان سکوت کلاچای هم تعجب آور و شائبه برانگیز است و این ذهنیت را تداعی میکند که شاید کلاچای امید آن را دارد با الحاق سیاهکلرود به کلاچای به خواسته خودش برسد و یا اینکه در سناریویی دیگر کلاچای باتفاق چابکسر از شهرستان رودسر اعلام استقلال کنند!
در هر حال آنچه مورد خواسته و مطالبه است ابتدا از استاندارگیلان دکتر عباسی و همچنین نماینده محترم مجلس حجت الاسلام صفری است که با در نظر گرفتن موقعیت ممتاز ماچیان از چنین الحاق غیر منصفانه ای ممانعت بعمل آورند ضمن اینکه در ارتقای جایگاه ماچیان در بخش کلاچای کوشا باشند.
از طرف دیگر دعوت میکنیم از چهره های موثر و صاحب نظر در ماچیان که سرمایه فکری منطقه و استان و کشور هستند تا بصورت ویژه به موضوع ورود کنند و مسئولین امر مربوطه را مجاب نمایند که چنین اقدامی نه تنها چیزی به ارزش ها و داشته های ماچیان اضافه نمیکند بلکه فرصتهای طلایی که ماچیان پتانسیل آنرا دارد نیز از آن گرفته میشود.
ما همچنان این قضیه را با جدیت دنبال خواهیم کرد و به آن خواهیم پرداخت.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی