اندر حکایت مسجد جدیدالاحداث

اندر حکایت مسجد جدیدالاحداث

همه چیز در پروژه احداث مسجد جدید سیدالشهدا خوب پیش رفت.از سرعت و تخریب بنای قدیمی مسجد و پاکسازی فضا تا برگزاری مراسم و گودبرداری.
و اما …
ناگهان همه چیز متوقف شد!
چرا؟
تعدادی از اهالی فقیه محله با این ادعا که بخشی از محل احداث ساختمان جدید در زمینهای روستای فقیه محله(همجوار ماچیان) پیشروی دارد با اقداماتی عجیب و با ادعایی غریب تر مانع از ادامه این کار خداپسندانه شدند.
لازم به ذکر است که اعتبار اولیه احداث بنای مسجد جدید محصول یک نیت خیرخواهانه و مبلغ آن اهدایی میباشد.

بنا به ادعای کسانی که با اقدامات فیزیکی مانع از استمرار این پروژه شده اند محل احداث مسجد ( و البته قبرستان و بنای امام زادگان) جزو فقیه محله محسوب میشود.


لذا خواستار این هستند که مسجد جدید سیدالشهدا به نام فقیه محله ثبت شود نه ماچیان.
از طرف دیگر ظاهرا اختلافات ارضی هم مزید بر علت شده و اینکه طرح جامع این مسجد بخشی از زمینهای شخصی افرادی را در بر گرفته است.
در مورد دوم(اختلاف ارضی زمین شخصی) مطلب خاصی قابل عرض نیست و به راحتی حل و فصل میشود.
اما در مورد ادعای اول که مکان فعلی امام زادگان و قبرستان و محل احداث مسجد جدید جزو فقیه محله به حساب می آید بسیار غریب است.
بدیهی است در شرایط فعلی باز کردن موضوع و شرح تاریخی از موقعیت این دو آبادی(ماچیان و فقیه محله) کمکی به حل مساله نمیکند و لذا پرداختن به آن حتی در گفتگوهای داخلی منتج به نتیجه نخواهد بود.
اما مساله ای که میتواند دو طرف را به لحاظ قانونی مجاب کند مراجعه به سابقه تقسیمات و سنگ ثبتی است.
این کار میتوانست (و همچنان هم میتواند) حرف و حدیثها و ادعا را قطع و رفع کند که لازمه آن یک نشست رسمی و یا استعلام از مراکز قانونی است.
متاسفانه در این میان اقدامات نازیبایی از سوی مدعیان انجام گرفته و در آخرین مورد بخشی از فعالیتهای زیرساختی و مصالح موجود هم تخریب شده است.
بدیهی است این کارها نتیجه بخش نخواهد بود و قطعا برخوردهای قانونی و بازدارنده را در پی خواهد داشت.علاوه بر این، موضوع احداث مسجد است و هرگونه فعالیت منجر به ایجاد اختلال در این کار،حقیقتا بازتاب بدی برای عاملان آن خواهد داشت.
لذا درخواست و توصیه عمومی این است در ابتدا این مناقشه از شکل قهری و خشونت خارج شود و کار را به قانون بسپارند.
همچنین دستگاها و مقامات ذیربط به این نکته توجه داشته باشند که قبلا هم تابلوهای نصب شده از شهدا و بزرگان منطقه ماچیان در حریم جاده مورد تعرض و تخریب فیزیکی عده ای به همان بهانه(ادعای مالکیت حریم امام زادگان برای فقیه محله) صورت گرفته بود و در حال حاضر مجددا به همان دلیل واهی و غیر قانونی به پروژه احداث مسجد و فعالیتهای مربوطه و مصالح موجود که تماما از منابع خیریه تامین شده  اقدامات نامتعارف و ساختار شکنانه ای صورت گرفته است و لازم می نماید به نحوی که شاهد شکل گرفتن ادعاها و اختلافات و اقدامات ناصواب دیگری نباشیم قضیه تمام شود.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی